Ny vecka, nya utmaningar!

publicerat i Torpalyckans Man-boy;
Sitter och har kollat på Johan falk - Kodnamn lisa. Jag bokstavligt är in love i Joel Kinnaman (frank), han är ju så sjukt snygg och spelar så sjukt bra i alla filmar han är med i. Det har regnat idag och jag har varit lite trött för jobbade ju en stund igår med, men som sagt nu är det bara 4 dagar kvar sedan helg. Ska kanske jobba i helgen med, får se om jag får för behöver verkligen alla pengar jag kan få. 
 
Manni tog jag in och han följde ganska bra med nu håller jag på att arbeta med ledarskap, det är jag som bestämmer när vi ska gå och inte han. jag åkte upp för att låta han vila och bara träna mycket ledarskap med han men insåg snabbt att han hade sjukt mycket energi så jag valde att longera som jag ska göra iallafall 1 gång i veckan nu för det är sjukt viktigt så vi får bra band på backen och inte bara i ridningen. 
Han gick bra lyssnade ganska bra ignorerade mig lite i början för var intresserade av sina hagkompisar. 
Efter att jag hade longerat han så valde jag att gå ut med han och försöka hälla vatten på hans ben, han är duschad innan men tror han testar mig och så.. Hade kedjan denna gång och han var mycket bättre och lyssnade på mig när han skulle stå stilla.. Han kommer ju inte med kolsvarta ben hela tiden jag döör.. Så måste kunna duscha han, ska iallafall köpa en piggborste som man kan färsta på vattenslangen och kolla om det funkar bra på han i början nu. 
 
Mannis vecka ser ut såhär:
Måndag - Longering
tisdag - Dressyr
Onsdag - ska testa rida ut själv
Torsdag - Dressyr med bommar
Fredag - intervall träning i skogen
Lördag - Hoppning 
Söndag - ut och gå eller vila.
 

Kommentera inlägget här :