woooow

publicerat i Allmänt;
Idag red jag ut man-boy och det gick väl sådär.. Han var otroligt pigg och han vet inte vad han ska göra av sig när han blir så dunder pigg.. Iallafall han gick ruskigt fint i skritten men i traven blev han lite bråkig och typ "har inte tid att gå fint, måste fram" så uttryckte han sig ungefär och det går inte jag med på varje dag i veckan. När vi började galoppera så var han ganska fin men kände hur han laddade bak så stod bara upp och lät han rulla i en normal form och sträcka på sina benen. Men sedan slog det slint i huvudet han såg oege framför sig och fick väl sitt tävlingsinstinkt och bara sa hejdå till mig och började stutsa som satan och satte i full jävla galopp och han blockerade mig totalt så blev riktigt förbannad och fick styra in i skogen och fick stopp på han.. Han måste lära sig också att man inte bara kan vara först hela tiden.. hade inte tänkt att rida i paddocken men svängde in där och tog lite trav & galopp och då var han fin men ville ifrån mig en gång i galoppen men sen var han fin så avslutade faktiskt där. 
 
Vidare till min framtida stjärna, som står varje dag i stallet och väntar på mig. Han gnäggar varje gång jag kommer till stallet, hagen ja vad som helst. Har verkligen hittat min gosebjörn han har börjat landa på backen igen efter att varit uppe och vänt i himlen ett tag.. iallafall longerade jag han och han var fin och jag känner bara att jag vill upp och rida och allt ska vara klart hihi, han lyssnade ganska bra på rösten idag det går framår för varje dag som går så det känns skönt att det går fram & inte bak iallafall. Jag avslutade faktiskt med att ställa mig på en pall bredvid han för att prata och göra lite djup högre upp och han lyssnade bara och var duktig :) jag hängde faktiskt på han idag för första gången och det var faktiskt en skön känsla även att det var när han bara stod stilla men att få känna att få vara uppe på hans höga rygg wooow vilken känsla längtar redan till söndag att hänga när han går. 
 
Ska åka iväg imorgon ska till Karlstad så är ledig från jobbet så har utsläpp imorgon så imorgon vilar hästarna och på lördag så fixar Linnea allt i stallet och även rider ett lättare dressyrpass på man-boy men toppen vilar hela helgen för vill inte att någon annan ska hålla på nu i början för han bör lyssna på mig först sen kan man gå vidare. Hoppas på att komma hem från Karlstad en bra tid på söndag så jag hinner mina pojkar lite för blir alltid så sent på veckodagarna när jag jobbar. 

Kommentera inlägget här :