Tisdag

publicerat i CC TOP TL, Torpalyckans Man-boy;
Nyss hemkommen från stallet, ligger just nu i stallet och har min älskade Mac i knäet och funderar på vad jag ska skriva. 
Iallafall så var det jobb hela dagen och det var ju lika tråkigt som vanligt, men håller på att söka nya jobb så hoppas det nappas på något annat så jag kan lämna sadt för det skulle vara skönt att hitta något annat jobb.
Idag red jag ut en liten sväng med Emelie och det gick bra han var ganska spänd och super pigg då han vilade igår och hoppade och studsade och bockade som han förövrigt har börjat med nu :o Vi avslutade ridpasset i paddocken jag kände igenom han lite och ställde han lite. Gjorde mycket volter, serpentiner och skänkelvikningar så han skulle lossna lite mer för han sitter fast lite och var lite spänd för dom grävde bredvid. Men han var fin så i galoppen så körde jag mycket volt och ställde sedan körde jag lite förvänd galopp han börjar lära sig det och han blir starkare i sig om jag gör mycket sånt. Vill att han ska kunna gå LA dressyr på 70 procent iallafall det skulle vara super. 
 
Då dom grävde så ville jag inte vara i paddocken med toppen men ville fortfarande hänga på han då jag vill komma upp i sadeln snart på honom, vi gick ut i hagen och jag struntade att longera och bara hängde och jag ställer mig på en pall och sen foten i stigbygeln och han bara står och väntar på att jag ska komma upp typ? Hur snäll 3årig hingst är detta egentligen? Visst sen kan det vända men det hoppas jag inte om han alltid är såhär lugn så kommer han vara lika snäll och underbar som hingst i framtiden som man-boy. 
Jag är lyckligt lottad att äga denna här!!
 

Kommentera inlägget här :